مجموعه ابوشهاب

آشنایی با برند شیائومی

پنج‌شنبه, 9 دی 1400

198

محصولات باکیفیت با قیمت خوب تقریباً نیاز همه است. شیائومی یک شرکت چینی است که زمینه اصلی خود را در الکترونیک دارد. این شرکت در بیش از 100 کشور و منطقه حضور دارد و در سال 2014 به عنوان ارزشمندترین استارت آپ فناوری جهان شناخته شده است. شیائومی در حال حاضر در رتبه 70 در 100 برند برتر جهانی در سال 2021 توسط Kantar BrandZ قرار دارد.

موبایل‌های شیائومی در هند نیز محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند که سال به سال رشد داشته است. این شرکت در صدر لیست پرفروش ترین گوشی های هند قرار دارد. در اینجا حقایق و ارقام جالب دیگری در مورد شیائومی آورده شده است.

درباره شیائومی

شیائومی یک شرکت الکترونیکی مستقر در پکن، چین است. این شرکت توسط لی جون در آوریل 2010 تاسیس شد و در سال 2014، شیائومی بزرگترین شرکت گوشی هوشمند در چین بود. امروزه شیائومی یکی از پنج فروشنده برتر گوشی های هوشمند در جهان است. محصولات گوشی هوشمند شیائومی شامل سری های مختلفی مانند Mi Series، Mi Note Series، Mi Max Series، Mi Mix Series، Mi NoteBook Series، Redmi Series، Blackshark و Pocophone است. شیائومی حدود 291.6 میلیون کاربر فعال برای به روز رسانی MIUI خود دارد. علاوه بر این، این شرکت همچنین لپ‌تاپ، برنامه‌های موبایل، لوازم جانبی موبایل، هدفون، لوازم خانگی و دستگاه‌های خانه هوشمند را نیز ارائه می‌کند.

از سال 2019، شیائومی حتی فروش لوازم جانبی مانند کلاه، کیف، لیوان، کوله پشتی و همچنین جعبه نهار، بالش، فنجان، فیلتر، چتر و پیچ گوشتی را آغاز کرد.

در سال 2018، شیائومی Mi Credit را برای دسترسی آسان به وام های شخصی راه اندازی کرد. این شرکت همچنین خدمات مختلف اینترنتی با ارزش افزوده مانند "Mi Music"، "Mi Video" و "Mi Game" را ارائه می دهد.

بنیانگذاران/صاحبان شیائومی

لی جون موسس، مدیرعامل و رئیس شیائومی است. سایر بنیانگذاران عبارتند از لین بین، دکتر ژو گوانگپینگ، لیو د، لی وانچیانگ، وانگ کنگ-کت، هنگ فنگ و چوان وانگ.

لی جون فارغ التحصیل علوم کامپیوتر از دانشگاه ووهان است. در سال 1992، لی جون به عنوان مهندس به Kingsoft، یک شرکت نرم افزاری چینی پیوست. در سال 1998، لی جون مدیرعامل Kingsoft شد. در دسامبر 2007، او به دلیل مسائل مربوط به سلامت از Kingsoft استعفا داد. زمانی که لی جون هنوز با Kingsoft کار می کرد، یک کتابفروشی آنلاین به نام Joyo.com تأسیس کرد. Joyo.com توسط Amazon.com در سال 2004 خریداری شد.

در سال 2008 به عنوان رئیس به UC Web پیوست و در سال 2010 لی جون شیائومی را تأسیس کرد.

لین بین، یکی از بنیانگذاران و رئیس شیائومی، فارغ التحصیل رشته الکترونیک رادیویی است و دارای تجربه ای غنی از کار با شرکت هایی مانند ADP، مایکروسافت و گوگل است. لین بین همچنین یکی از اعضای هیئت مشاوران دانشکده مهندسی دانشگاه تافتز واقع در بوستون (ایالات متحده آمریکا) است.

دکتر ژو گوانگپینگ مهندسی برق، با موتورولا کار کرد و قبل از پیوستن به شیائومی، سمت‌های مهمی در این شرکت داشت. در حال حاضر، دکتر ژو تیم سخت افزار و BSP را در شیائومی رهبری می کند.

لیو دی M.S.  کارشناس طراحی صنعتی، او گروه طراحی صنعتی را در دانشگاه علم و صنعت پکن تأسیس کرد. در سال 2003، لیو دی "New Edge"، یک شرکت طراحی صنعتی را تاسیس کرد. آقای لیو در حال حاضر از تیم های طراحی صنعتی و توسعه اکوسیستم از شیائومی مراقبت می کند.

تاریخچه شیائومی 

لی جون در سال 2010 شیائومی را به عنوان یک شرکت نرم افزاری تأسیس کرد و رام MIUI را بر اساس اندروید گوگل ایجاد کرد. ایده توسعه MIUI ارائه عملکردهای بیشتر و رابط کاربری بهتر از اندروید بود. MIUI در واقع محبوبیتی را که شایسته آن بود به دست آورد. طبق گزارشات در مارس 2020، MAU (کاربران فعال ماهانه) MIUI به 330.7 میلیون در سراسر جهان افزایش یافت.

در سال 2011 شیائومی با عرضه گوشی Mi One وارد بخش سخت افزار شد. تمرکز تیم شیائومی بر ایجاد دستگاه‌های سخت‌افزاری با کیفیت و فروش آن‌ها با هزینه‌های نسبتاً پایین‌تر نسبت به موجود در بازار بوده است، در حالی که قصد دارند از طریق خدمات و محتوای خود درآمد کسب کنند. این شرکت امروزه نه تنها تلفن‌های همراه را می‌فروشد، بلکه بیشتر شبیه اپلیکیشن‌های موبایل، هندزفری، لوازم خانگی و دستگاه‌های هوشمند خانگی است.

شیائومی نام، شعار و لوگو
معنی کلمه "شیائومی" "ارز" است و گزارش های کمی نشان می دهد که به معنای "برنج" نیز هست. لی جون کلمه "Xiao" را به مفهوم بودایی مرتبط می کند که یک دانه برنج به بزرگی یک کوه است، که نشان دهنده استقامت شرکت است. «فقط برای طرفداران» قبلاً شعار آن بود.

لوگوی این شرکت عبارت «MI» را نشان می‌دهد که با رنگ سفید در داخل یک مستطیل نارنجی نوشته شده است. «MI» مخفف «اینترنت موبایل» است، اما شیائومی اشاره کرده است که می‌توان آن را «ماموریت غیرممکن» نیز خواند که نشان دهنده تمام چالش‌هایی است که شرکت تاکنون با آن روبرو بوده است.

رقبا شیائومی

از رقبای اصلی شیائومی می توان به سامسونگ الکترونیک، اپل، هوآوی، سامسونگ، وان پلاس و اوپو اشاره کرد. شیائومی با به‌روزرسانی و بهینه‌سازی دائمی همراه با بازاریابی با قیمت‌های مناسب، جایگاه برتر خود را حفظ می‌کند. اپل و سامسونگ گوشی های با کیفیتی ارائه می کنند اما قیمت بالایی دارند. در حالی که شیائومی تعدادی ویژگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

درآمد شیائومی

منبع اصلی درآمد شیائومی از گوشی های هوشمند، اینترنت اشیا (IoT) و محصولات سبک زندگی، خدمات اینترنتی و سایر محصولات و خدمات متفرقه ای است که این شرکت ارائه می دهد.

بخش عمده ای از درآمد شیائومی از فروش گوشی های هوشمند به دست می آید. در سال 2018، این شرکت 119 میلیون گوشی هوشمند فروخته است. حدود 25 درصد از درآمد شیائومی از IoT و محصولات Lifestyle حاصل می شود. این شرکت با طیف گسترده‌ای از محصولات مجهز به اینترنت اشیا مانند تلویزیون‌های هوشمند، اسکوترهای برقی، جاروبرقی، دوربین‌ها، آینه‌های دید عقب و غیره سروکار دارد. بخشی از درآمد شیائومی علاوه بر این، این شرکت اشتراک ماهانه برنامه های تلویزیونی، بازی ها و فیلم های خود را ارائه می دهد و از طریق ارائه خدمات تبلیغاتی نیز درآمد کسب می کند.

شما می توانید در فروشگاه ابوشهاب با محصولات شیائومی آشنا شوید آنها را بررسی و مقایسه کنید و بهترین گزینه را برای خرید خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط وبلاگ
سبد خرید
سفارش شما

جمع خرید:

0 تومان